نکاتی پیرامون سیستم ABS

✅ نکاتی پیرامون سیستم ABS
🚨 سنسورهای ای بی اس
دلیل عمده سوختن سنسورهای ای بی اس اکثر مواقع بر اثر داغ شدن است زمانی که چرخها زیاد از حد داغ شوند سنسور ای بی اس آب شده ومی سوزند.
⚜ نوع و جنس سنسور نیز در سوختن اهمیت به سزایی دارد ولی عمده دلیل آن داغ شدن چرخها می باشد
♻️ زمانیکه کالیپرها یا دیسک های چرخ دارای نقص باشند باعث داغ شدن چرخها میگردد بدین صورت زمانی که بوش کالیپر خراب باشد در واقع لنت همیشه با دیسک در گیر است واین اصطکاک باعث ایجاد حرارت وداغ شدن چرخ میگردد ودر نتیجه باعث سوختن سنسور می شود زمانیکه دیسک چرخ نیز دارای شکستگی یا ترک باشد در زمان ترمز گیری نیز باعث ایجاد حرارت شده وبه سنسور صدمه می رساند
⚠️ ترمز گیریهای مداوم نیز به همین منوال می باشد درنتیجه سعی کنید همیشه از ریتاردر در حالت اتوماتیک استفاده نمائید زیرا که در این حالت صدمات کمتری به سیستم ترمز گیری وارد می شود
در کامیونهای فاقد ریتاردر سوختن سنسور های ای بی اس شایع تر است وحتی الامکان از ترمز موتور استفاده شود
✳️ توضیح:زمانیکه سنسور ای بی اس بسوزد در کامیون های دارای ریتاردر ،حالت ریتاردر اتوماتیک از کار می افتد وریتاردر دستی قابل استفاده می باشد
در کامیونهای فاقد ریتاردر ترمز موتور از کار می افتد
☢ توصیه میشود همیشه کالیپر هاو دیسک چرخ ها را در مدت زمان معینی بازدید نموده ودر صورت نقص نسبت به رفع عیب اقدام نمائید